
Tanfolyamok
Tanfolyamok
Találd meg a célotokhoz és a gyermekedhez illő foglalkozást!

Iskola-előkészítő
Minden héten hètfőn 17:00-17:45-ig, a tanév rendjéhez igazodva.
Kiscsoportos fejlesztő foglalkozás, maximum 6-8 fővel.
Azoknak az 5-6-7 éves nagycsoportos óvodásoknak szól, akik iskolába készülnek. A közös munka során minden olyan készséget, képességet elmélyítünk, amelyek a magabiztos és sikeres iskolakezdéshez elengedhetetlenek:
- Auditív és vizuális figyelem
- Koncentráció
- Rövid és hosszútávú memória
- Szem-kéz koordináció
- Feladattudat
- Szabálykövetés
- Problémamegoldás
- Finommotorika
- Testtudat
- Szám- és mennyiségfogalom
- Beszédészlelés és beszédértés
- Irányok
- Szerialitás
- Gestalt-látás
- Logikus gondolkodás
- Szociális készség
- Mentális felkészültség
Első alkalom ingyenes!
Felvételi előkészítő
Mind a 4, 6 és 8 évfolyamos gimnáziumba szóló felvételi előkészítő csoportom meghatározott tematika szerint haladva készül fel a felvételire magyarból és matematikából. Minden olyan fontos témakört elmélyítünk, amely a feladatok között szerepelhet akár az írásbeli, akár a szóbeli résznél. A gyerekek 2x írnak próbafelvételit, amely a tudásuk, fejlődésük mértékét jelzi számomra, számotokra egyaránt. A kognitív fejlesztésen túl külön figyelmet kap a a figyelem, memória, időbeosztás, tanulási stílus, szövegértés területe. Ezek tapasztalataim alapján legalább olyan fontosak, mint maga a tananyag.
Foglalkozásról bővebben:
- Kiscsoportos fejlesztő foglalkozás, maximum 6-8 fővel
- Mindkét tantárgy esetén interaktív, gyakorlatorientált órák
- Egyedileg kidolgozott, az adott korcsoport számára készült feladatsorok
- Típusfeladatok megoldási stratégiájának hatékony begyakorlása
- A mechanikus feladatmegoldás helyett logikus, értő problémamegoldás
- Írásbeli és szóbeli vizsgarutin elsajátítása
- Élménypedagógai és kooperatív módszerek alkalmazása a hatékonyabb felkészülés érdekében
- Koncentráció és figyelem fejlesztése
- Hatékony időgazdálkodás
- Rövid és hosszú távú memória fejlesztése
- Szövegértés fejlesztése
- Folyamatos ellenőrzési pontok a próbafelvételi vizsgák által
- Tudásszint folyamatos monitorozása
- Mentális felkészülés, vizsgadrukk kezelése
- Első alkalom ingyenes!
A felkészülést érdemes már az előző tanév második félévében megkezdeni. Emiatt az általam indított csoportok is ez alapján, februárban indulnak. Természetesen időközben is lehet csatlakozni.
4 évfolyamos gimnáziumba
Minden héten kedden 15:15-16:00-ig matematika, szerdán 15:00-15:45-ig magyar.
A foglalkozás azoknak a 8. osztályos tanulóknak szól, akik 4 osztályos gimnáziumba fognak felvételizni. A felkészülés mellett hatékony segítségül szokott szolgálni azoknak is, akik stabilabb alapokat, magabiztosabb iskolai teljesítményt szeretnének elérni.
6 évfolyamos gimnáziumba
Minden héten szerdán 15:45-16:30-ig.
A foglalkozás azoknak a 6. osztályos tanulóknak szól, akik 6 osztályos gimnáziumba fognak felvételizni. A felkészülés mellett hatékony segítségül szokott szolgálni azoknak is, akik stabilabb alapokat, magabiztosabb iskolai teljesítményt szeretnének elérni.
8 évfolyamos gimnáziumba
Minden héten hétfőn 16:00-16:45-ig.
A foglalkozás azoknak a 4. osztályos tanulóknak szól, akik 8 osztályos gimnáziumba fognak felvételizni.
A felkészülés mellett hatékony segítségül szokott szolgálni azoknak is, akik stabilabb alapokat, magabiztosabb iskolai teljesítményt szeretnének elérni.


Korrepetálás kiscsoportban vagy egyénileg
Kiscsoportos korrepetálás
Egyéni korrepetálás
Elérhető időpontokról kérlek érdeklődj üzenetben!
GOH-GMP diagnosztika és fejlesztés
A GMP egy olyan sztenderdizált beszédészlelést és beszédmegértést vizsgáló teszt, amelyet 3-13 év közötti gyermekek felmérésére tudunk alkalmazni.
Kiknek ajánlott?
- ha gyakori felső légúti megbetegedés; vagy középfülgyulladás áll/állt fenn
- ha nem tud figyelni az elhangzottakra, főleg alapzajos háttérben
- ha a beszélőt kevésbé "hallja"- érti, mint a háttérben beszélőket
- ha hangos környezetben magatartása, viselkedése megváltozik (pl. nyugtalanná vagy visszahúzódóvá válik) / vannak magatartási vagy beilleszkedési nehézségei
- ha gyakran keresi a csendet, nyugalmat
- ha állandóan hangosan beszél
- ha figyelme elterelődő, rövid ideig tartó, figyelme nehezen leköthető
- ha megkésett a beszédfejlődés vagy még mindig nem beszél
- ha a gyermek szókincse lassan gyarapodik
ha artikulációjára hangzócserék jellemzőek, esetleg zöngétlenít (logopédiai fejlesztés lassan halad)
- ha tartós logopédiai probléma áll fenn
- ha sokszor visszakérdez; sok korának megfelelő szót/kifejezést nem ért meg
- ha az utasításokat nehezen érti vagy félreérti; gyakran szükséges ismételni
- ha lassú gondolatmenet, lassú reagálás jellemzi
- ha nem szeret telefonálni, hangosan hallgatja a televíziót
- ha nem hallgat szívesen mesét
- ha nehezen tanul memoritereket (mondókát, verset)
- ha inaktív a tanórákon
- ha több utasítást nem tud követni, megjegyezni
- ha gyenge az olvasási/helyesírási készsége
- ha gyakran nem érti az olvasottakat; másolásnál/tollbamondásnál sokat hibázik
- ha nehezen fogalmaz
- ha gyakran "elfelejti" mi volt a házi feladat
A gyermekek akár évekig képesek kompenzálni a beszédpercepció terén való elmaradásukat, ezért fontos fokozottan figyelni erre a problémára, mivel ez a terület rejtetten működik, így sokszor későn derül ki, hogy mi áll a tanulási-, vagy viselkedési problémák hátterében. Prof. Dr. Gósy Mária több évtizedes kutatásaival igazolta, hogy a gyerekek kb. 60%-ának a beszédészlelése és beszédértése elmarad az eredményes iskolai tanulás szempontjából elvárttól. A gyanújeleket mutató gyermekek tesztelése feltétlenül javasolt! A kudarcok megelőzése érdekében pedig még iskolába lépés előtt (4-5 éves korban) ajánlott elvégezni e területek feltérképezését.
A GMP diagnosztikához kiegészítő eszköz is alkalmazható, amelyet GOH készüléknek nevezünk. Ez a digitális eszköz még pontosabb eredményeket nyújt a gyermek beszédhallását illetően.
MI A BESZÉDHALLÁS?
A hallás a különböző akusztikai ingerek azonosítását és feldolgozását jelenti. Azonban a beszédhangok felismerése magasabb szintű idegtevékenységet igényel minden más akusztikai jelenség feldolgozásánál, ami azt jelenti, hogy a hallási működés nem azonos a beszéd dekódolásával.
Ez magyarázza azt, hogy sok olyan gyermek beszédhallása elmaradást mutat, akiket a klinikai hallásvizsgálaton ép hallónak mértek. Az ép hallás önmagában nem jelenti azt, hogy a gyermek képes a komplex beszédjel feldolgozására, a beszédhangok azonosítására.
MI A BESZÉDÉSZLELÉS?
Beszédészlelésről akkor van szó, amikor a beszédfelismerési folyamatban a jelentésnek még nincs szerepe (pl: a gyermek olyan szót hall, melynek a jelentését (még) nem ismeri). A beszédészlelés tehát a beszédhangok, hangkapcsolatok, hangsorok pontos felismerése és azonosítása. A beszédészlelés rendszere felismeri azokat a különbségeket, melyeket a nyelvünk tartalmaz.
MI A BESZÉDMEGÉRTÉS?
A beszédértés az anyanyelvnek egy magasabb szintje. Az ismert szavak, szókapcsolatok, mondatok és a szöveg egymásutániságának a helyes felismerését és értelmezését, vagy a tartalom feldolgozását jelenti. Ide tartozik a szóértés, a mondatértés és a szövegértés.
Bővebben:
Szóértés zavara esetén a gyermek kevés szóval, rövid mondatokban beszél; beszédéből hiányzik a változatosság, nem találja a szavakat, töredékesen beszél, sok töltelékszót használ.
Mondatértés zavara esetén nem érti mások beszédéből, utasításaiból a viszonyokat, összefüggéseket, azokat a tartalmakat, melyeket toldalékaink, kötőszavaink, nyelvtani
eszközeink hordoznak. Nehezen vagy egyáltalán nem tudják érthetően elmesélni élményeiket, vagy leírni egy képet, szituációt. Mondataik töredékesek, nyelvtanilag helytelenek.
Szövegértés zavara esetén a gyermek nem érti a mesék, történetek összefüggéseit, a cselekményt, nem képes kiszűrni a lényeget, nem tudják visszaadni a szövegek tartalmát.
Elérhető időpontokról kérlek érdeklődj üzenetben!

Iskolaérettségi vizsgálat
Azoknak az 5-6 éves gyermekeknek ajánlom, akiknek szülei bizonytalanok a közelgő iskolakezdéssel kapcsolatban.
Mint minden fontos döntést, ezt is érdemes több szempontból megvizsgálni, átgondolni, hogy vajon mi a legjobb megoldás gyermekünknek: maradjon még egy évet az óvodában, vagy nyugodtan megkezdheti az iskolás éveket. Sok esetben nem egyszerű a döntést meghozni, bizonytalanság esetén érdemes ebben független szakemberekre támaszkodni, akik objektív választ adhatnak a felmerülő kérdésekre. Felmérésem eredményeképpen a szülők átfogó képet kapnak gyermekükről, annak érdekében, hogy az esetleges elmaradások fejlesztése még az iskolakezdés előtt elkezdődhessen.
Az iskolai környezetbe való beilleszkedéshez elengedhetetlen a gyermek megfelelő érettsége szociálisan, fizikálisan, illetve a kognitív képességek (figyelmi, emlékezeti funkciók, gondolkodás, nyelvhasználat) területén. A jó színvonalú pszichikus funkciók pedig az óvodai és az iskolai környezet közti különbözőségből eredő nehézségeket hivatottak áthidalni. E területek elmaradása gyakran vezet iskolai sikertelenségekhez, így a felmérés segítséget nyújt a pontos fejlesztési terv meghatározásához és a sikeres iskolai beváláshoz.
A vizsgálat elvégzését követően választ kapunk arra, hogy a gyermek részképességei megfelelőek-e az iskolakezdéséhez vagy esetlegesen valamely terület fejlesztést igényel. A felmérést követően visszajelzést adok arra vonatkozóan, hogy mikor javasolt az iskolakezdés, illetve hogy mely területeket és milyen formában szükséges fejleszteni, valamint, hogy milyen típusú iskola illeszkedik leginkább a gyermek képességeihez. Kisebb mértékű elmaradás esetén szakmai tanácsadással támogatom a családokat, így otthoni környezetben – a szülővel együtt – végezhető feladatokkal könnyedén zárkózhat fel a gyermek.
A felmérés után visszajelzést adok a szülőknek, amihez írásos szakvéleményt is kérhetnek. Ebben javaslatot kaphatnak a felmerülő fejlesztési szükségletekre, további vizsgálatokra, illetve az óvodában maradásra.
Elérhető időpontokról kérlek érdeklődj üzenetben!
